مفهوم هوشمند سازی هتل چیست؟

هوشمند سازی هتل و مفهوم هتل های هوشمند به گروه هتلهای جدیدی تعلق دارند که مطمئناً طی سال های آینده رشد خواهند کرد و الگوی جدیدی را در خصوص مشخصات و ارائه خدمات هتل ایجاد می کنند.

اساساً ، هتل هوشمند هتلی است که از دستگاههای متصل به اینترنت استفاده می کند ، دستگاههایی که قادر به برقراری ارتباط یا تعامل با یکدیگر هستند. گاهی اوقات از این به عنوان اینترنت اشیا (IoT) یاد می شود و به این معنی است که حتی دستگاه ها یا وسایل معمولی می توانند داده ها را ارسال یا دریافت کنند و آنها را “هوشمند” کند.

توانایی این دستگاه ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر می تواند به کاربران اجازه دهد چندین دستگاه را از یک نقطه کنترل مانند کنترل از راه دور ، تلفن هوشمند ، تبلت یا بلندگوی هوشمند کنترل کنند. علاوه بر این، دستگاه ها اغلب قادر به پیدا کردن و استفاده از اطلاعات از طریق اینترنت هستند، به آنها امکان می دهد هوشمندانه به درخواست های کاربر پاسخ دهند.

چرا هر هتلی باید به هتلی هوشمند تبدیل شود؟

هیلتون ، ماریوت و سایر هتلهای برند مهم وقتی صحبت از فناوری هوشمند سازی هتل می شود ، در این عرصه پیشقدم بوده اند. با این حال، در واقع، همه افراد در مدیریت هتل باید اولویت خود را در تبدیل هتل خود به یک هتل هوشمند قرار دهند. زیرا این امر می تواند تجربه مشتری را به طور قابل توجهی بهبود بخشد، زندگی کارکنان را آسانتر کند و باعث صرفه جویی در هزینه هتلداران شود.

با استفاده از یک اتاق هوشمند در هوشمند سازی هتل، میهمانان می توانند اجزای مختلف را کنترل کرده و از اتاق خود دقیقاً همانگونه که دوست دارند استفاده کنند. همچنین دستیابی به اطلاعات مهم برای آنها سریعتر و آسانتر است. در همین حال ، همانطور که در ادامه خواهید فهمید ، ایجاد یک هتل هوشمند همچنین می تواند تعدادی از هزینه های عملیاتی را کاهش دهد.

5 راه برای هتل های هوشمند که صاحبان هتل و مهمانان از آن بهره مند می شوند ( مزایای هوشمند سازی هتل )

هوشمند سازی هتل

هوشمند سازی هتل – مهندسین هوشمند سازی کارن

1 – اتاق های پایدارتر هتل

یکی از بزرگترین مزایای اتاق هوشمند در هوشمند سازی هتل ، از دیدگاه صاحب هتل ، بهبود پایداری موجود است. اینکار در درجه اول با امکان صرفه جویی در انرژی در اتاقها مرتبط است. اینکار می تواند به کمک اتوماسیون ارائه شده توسط اینترنت اشیا فراهم شود.

به عنوان مثال، می توان لامپها را بر اساس میزان نور آن زمان در اتاق تنظیم کرد تا به طور خودکار قدرت را کاهش یا افزایش دهد. همچنین ، می توان گرمایش را به گونه ای تنظیم کرد که به طور خودکار یک درجه حرارت خاص را حفظ کند ، پس از رسیدن دما ، رادیاتورها قطع می شوند. همه اینها منجر به کاهش قبوض انرژی می شود.

2 – سطح شخصی سازی بهبود یافته

یک هتل هوشمند همچنین فرصت های عالی برای شخصی سازی را ارائه می دهد. مثلا تلویزیونها میتوانند از راه دور تنظیم شوند تا مهمانها بر اساس نامشان به آن مراجعه کنند. در حالی که میتوان از نقطه کنترل مرکزی برای تنظیم شرایط داخل اتاق استفاده کرد. از طریق فناوری اینترنت اشیا ، دستگاه های مختلف می توانند به طور خودکار این شرایط را ایجاد کنند.

بعلاوه تلویزیونها و بلندگوهای هوشمند به مهمانان دسترسی به حسابهای شخصی خود را در سرویسهایی مانند Netflix و Spotify میدهند. در واقع ، سرویس Alexa for Hospitality قصد دارد در آینده ای نزدیک ویژگی را معرفی کند. جاییکه مهمانان میتوانند با حساب آمازون خودوارد سیستم شوندو به کتابهای صوتی وپرونده های موسیقی خود دسترسی پیدا کنند.

3 – دسترسی راحت تر به اطلاعات

برای مشتریان ، یکی دیگر از مزایای مهم فناوری هوشمند هتل ، امکان دستیابی به اطلاعات است. با وجود دستگاههایی مانند بلندگوهای آمازون الکسا ، می تواند به معنای پرسیدن سوال توسط مهمان و سپس دریافت پاسخ هوشمندانه از بلندگو باشد. با این حال، دستگاه ها می توانند به سایر خدمات هتل نیز متصل شوند.

به عنوان مثال، مشتری میتواند از یک هاب هوشمند برای دسترسی به اطلاعات در دسترس بودن رستوران استفاده کند. با ارائه اطلاعات زنده ، می توان به سیستم رزرو رستوران هتل متصل شد. برخی از افراد در صنعت هتل این کار را یک قدم جلوتر بردند. نقشه های دیواری را به اینترنت متصل کردند. آنها به مهمانان امکان میدهند اطلاعات و نظرات مربوط به بارها ، رستورانها و جاذبه های گردشگری محلی را بیابند.

4 – تصمیم گیری مبتنی بر داده

مراقبت از کسانی که در صنعت هتلداری هستند بسیار ضروری است ، خصوصاً در مورد محافظت از حریم خصوصی مشتری. مادامیکه که هتلها از قوانین محافظت از داده ها پیروی کنند، برخی از اطلاعات بدست آمده از مشتری مفید است.

حذف ایمن دستورات صوتی مشتری و سایر داده ها از دستگاه هایی مانند Amazon Echo ضروری است. ولی می توان اطلاعات خاص و قابل استفاده ای را جمع آوری کرد . این راهکار میتواند به هتلها اجازه دهد تا از محبوبترین کانالهای تلویزیونی یا ایستگاههای رادیویی مطلع شوند. که به شما امکان تصمیم گیری داده محور را در مورد انتخاب گزینه های پیش فرض می دهد.

5 – تعمیرات و نگهداری قبل از آن

مشتریان وهتلداران از امکاناتی که هتل هوشمند برای تعمیرونگهداری و تعمیرات قبل ازهوشمند سازی هتل فراهم میکند، بهره مند شوند. اینکار محقق میشود. IoT به کارمندان هتل اجازه میدهد اطلاعات عملکرد و داده های عملیاتی دستگاههای خاص را در زمان واقعی ببینند.

این مورد کارکنان هتل را قادر میسازد مشکلات را بسرعت یا حتی قبل از وقوع آنها ردیابی کنند. اینکار اجازه می دهد تعمیرات زودتر انجام شود. در نتیجه ، تعداد کمتری از مهمانان با اختلال روبرو می شوند. تعمیرات زودهنگام باعث صرفه جویی در هزینه دستگاههای جایگزین میشود. به دلیل خارج از سرویس دهی اتاق، هزینه بسیار کمتری از دست خواهد رفت.

در بحث هوشمند سازی هتل هتل هوشمند طیف گسترده ای از ویژگی ها را شامل می شود. مانند روشن و انتخاب کانالهای تلویزیون هوشمند اتاق، تنظیم چراغها، انتخاب موسیقی مناسب، کشیدن پرده ها و تنظیم دمای اتاق. حتی اطلاعاتی درباره وضعیت جوی فعلی، ترافیک، اخبار روزانه و غیره به میهمانان ارائه میدهد.

شرکت مهندسین هوشمند سازی کارن، آماده ارائه مشاوره در زمینه هوشمند سازی هتل، هوشمند سازی ساختمان، هوشمند سازی مدرسه، هوشمند سازی بیمارستان و … می باشد.