دوربین مداربسته

دوربین مداربسته و کنترل ترافیک

دوربین مداربسته و کنترل ترافیک

چکیده دوربین مداربسته و کنترل ترافیک

با توجه به افزایش جمعیت در سرتاسر جهان، زیرساخت های جاده ای فعلی قادر به پیشرفت با خواسته های حمل و نقل نیستند. این وضعیت که در آن تقاضای سفر بیش از ظرفیت شبکه حمل و نقل باشد به عنوان تراکم ترافیک شناخته می شود. با این وجود ساخت جاده ها و زیرساخت های بیشتر برای تأمین این خواسته ها غیرعادی است. دولت ها به طور فزاینده ای اهمیت ابزارهای کنترل ترافیک، مانند سیستم های دوربین مداربسته (CCTV) را به عنوان یک راه حل عملی برای کاهش مشکل ازدحام ترافیک، درک کرده اند.

سیستم های دوربین مداربسته در سراسر شهرها، بزرگراه ها، جاده های مخصوص جاده ها، پارکینگ ها و غیره مستقر شده اند تا داده های متنوعی را در مناطق بزرگ جمع آوری کنند که مشاهده دستی می تواند دشوار، مشکل ساز یا غیرممکن باشد. با پردازش این داده ها، که حاوی تصاویر ویدئویی از پارامترهای ترافیک است، می توان اطلاعات مفیدی از جمله سرعت، ترکیب ترافیک، شکل خودرو، انواع خودرو، شماره شناسایی خودرو و وقوع تخلفات رانندگی یا تصادفات جاده ای را استخراج کرد.

پیشنهاد شگفت انگیز! خدمات دوربین مداربسته فقط برای امروز!

تماس بگیرید …..02126808852

 

در این مقاله روش های مختلف استفاده از سیستم های دوربین مدار بسته برای مدیریت ترافیک وسایل نقلیه بررسی می شود. این روش معماری موجود، مدل های استقرار و رویکردهای مختلف برای تجزیه و تحلیل داده های ترافیکی تولید شده را برجسته می کند. هدف فراهم آوردن پیش زمینه ای روشن است که بتواند در هر تحقیق مربوط به آینده کمک کند.

معرفی دوربین مداربسته و کنترل ترافیک

همانطور که در شکل 1 نشان داده شده است ، دوربین مدار بسته (CCTV) به استفاده از دوربین های ویدئویی برای انتقال سیگنال ها به یک مکان خاص با مجموعه ای از مانیتورها اطلاق می شود. در بسیاری از کشورها به طور فزاینده ای برای کاربردهای مهم مانند نظارت بر بانک، کنترل خرده فروشی و کشف جرم مورد استفاده قرار می گیرد، جایی که نظارت دستی می تواند دشوار، مشکل ساز یا غیرممکن باشد. به عنوان مثال، تعداد دوربین های مداربسته در انگلستان از سه تا شش میلیون نفر تخمین زده شده است که در بزرگراه ها، جاده های مخصوص جاده ها، پارکینگ ها، فروشگاه ها، بیمارستان ها، فرودگاه ها، ایستگاه های قطار، خیابان ها و غیره پراکنده شده اند.

با افزایش جمعیت جهان، کنترل ترافیک در حال تبدیل شدن به یک برنامه حیاتی برای دوربین مداربسته است. دوربین مداربسته روشی را برای پایش داخلی چندین دوربین و تجزیه و تحلیل تصاویر ایجاد شده برای استخراج اطلاعات مفید در مورد پارامترهای ترافیک، مانند سرعت، ترکیب ترافیک، شکل خودرو، انواع خودرو، شماره شناسایی خودرو و وقوع تخلفات رانندگی یا تصادفات جاده ای فراهم می کند. این کمک بزرگی به مقامات حمل و نقل می کند. به آنها امکان تصمیم گیری در این زمینه و توزیع اطلاعات ترافیکی بین رانندگان را می دهد. در نتیجه باعث بهبود جریان ترافیک، تشخیص سریع تصادفات، زمان سفر کوتاه تر، مصرف سوخت کمتر، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و در نتیجه مسافران راضی تر می شود.

در این مقاله مروری بر مدیریت ترافیک وسایل نقلیه توسط فناوری دوربین مدار بسته ارائه شده است.

این مدل های موجود معماری و استقرار، و همچنین روش های مختلف استفاده شده برای تجزیه و تحلیل داده های ترافیکی تولید شده را برجسته می کند. با این حال، به دلیل تنوع زیاد در مدل های استقرار دوربین های مدار بسته و رویکردهای تجزیه و تحلیل، این مقاله به هیچ وجه قصد ندارد یک مطالعه جامع باشد. درعوض، هدف این است که اندکی بر روی این مدل ها و رویکردها، برای پیشبرد تحقیقات آینده در این زمینه شفافیت ایجاد کند.

در زمینه مدیریت ترافیک وسایل نقلیه، دو دیدگاه متفاوت وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:

دیدگاه راننده
دیدگاه مقام راهنمایی و رانندگی

تا آنجا که به رانندگان مربوط می شود، معمولاً سریعترین و کوتاهترین مسیر ترجیح داده می شود. در این مقاله از دیدگاه اداره راهنمایی و رانندگی، که بیشتر به ایمنی جاده ها و از بین بردن ترافیک علاقه مند است، تمرکز می شود. علاوه بر این، اگرچه کنترل ترافیک به طور مساوی برای وسایل نقلیه و عابران پیاده اعمال می شود، این مقاله به دلیل محدودیت زمانی، کنترل ترافیک عابران پیاده را خارج از محدوده در نظر می گیرد.

ساختار ادامه این مقاله به شرح زیر است:

بخش 2 عناصر ساختاری و معماری سیستم های دوربین مدار بسته را برای کاربردهای کنترل ترافیک
بخش 3 مدل ها و موضوعات استقرار
بخش 4 و بخش 5 به ترتیب مراحل تجزیه و تحلیل داده ها و رویکردهای واکنش
بخش 6 برخی از ملاحظات و موارد قانونی مرتبط با دوربین مداربسته
بخش 7 خلاصه ای مختصر و دستورالعمل های احتمالی آینده

معماری سیستم دوربین مداربسته

سیستم دوربین مداربسته یک سیستم تصویری بسته است که در آن سیگنال به مجموعه محدودی از مانیتورها منتقل می شود و مشاهده را به مجموعه خاصی از افراد با اهداف خاص محدود می کند. این در تضاد با شبکه های تلویزیونی است، جایی که سیگنال به طور آشکار به گیرنده های بسته نشده منتقل می شود.

اندازه سیستم های دوربین مدار بسته بسیار متفاوت است، از سیستم های کوچکی که برای اهداف خصوصی در خانه ها نصب شده اند و با سیستم های بسیار بزرگی که چندین قاره را پوشش میدهند به پایان می رسند. یک سیستم دوربین مدار بسته معمولی، که در شکل 2 نشان داده شده است، از موارد زیر تشکیل شده است:

سیستم دوربین:

همه سیستم های مدار بسته شامل گروهی از دوربین ها برای نظارت بر مناطق خاص و ضبط تصاویر از آنها هستند. دوربین های مورد استفاده می توانند دوربین مداربسته آنالوگ یا دوربین مداربسته دیجیتال باشند. با این حال، دوربین های مداربسته آنالوگ از وضوح پایین، محدودیت های ذخیره سازی و مشکل در جستجوی تصاویر گرفته شده رنج می برند.

بر اساس روش ضبط تصاویر، انواع دوربین مدار بسته وجود دارد:

ضبط تصاویر غیر خودکار
ضبط تصاویر خودکار

تفاوت این است که در دوربین های ضبط تصاویر غیر خودکار، هیچ ردیاب هوشمندی وجود ندارد که تشخیص دهد که ارزش ضبط تصاویر وجود دارد یا خیر، که به یک ناظر آموزش دیده برای نظارت بر فیلم ها نیاز دارد.

از طرف دیگر، دوربین های مدار بسته ضبط تصاوبر خودکار شامل ردیاب هایی برای احساس فعالیت های غیر عادی و در نتیجه ضبط آنها هستند. این مزیت بزرگ صرفه جویی در مصرف انرژی و همچنین ذخیره سازی است.

بازبینی کمک:

تصاویر گرفته شده را می توان در زمان واقعی مشاهده کرد یا برای بررسی بعدی ضبط کرد. این شامل دستگاههایی مانند نوارهای ویدئویی VHS، سی دی، دی وی دی، نوارها یا یک رسانه رایانه ای متصل به یک مانیتور مشاهده می شود. ناظران، در محل یا خارج از سایت، می توانند تصاویر گرفته شده را مستقیماً در مانیتور ها یا از طریق خطوط تلفن، اینترنت یا هر شبکه دیگری بررسی کنند.

cctv ، دوربین مداربسته و کنترل ترافیک

شکل 2: اجزای اصلی و گردش کار در سیستم دوربین مدار بسته کنترل ترافیک

کنترل کننده مرکزی:

این قسمت وظیفه پیش پردازش، پردازش و پردازش پس از تصاویر گرفته شده را بر عهده دارد. این توابع را می توان بصورت دستی یا اتوماتیک با استفاده از سخت افزار کامپیوتر و ابزارهای نرم افزاری انجام داد، همانطور که در بخش زیر توضیح داده خواهد شد.

لوازم جانبی:

برخی از سیستم های مدرن دوربین مداربسته دارای لوازم جانبی مانند نور اضافی برای ضبط در مناطق تاریک یا دشوار و ردیاب های حرکت خودکار ویدیویی هستند که می توانند برای تشخیص حرکت در یک جهت خاص یا اجسام با اندازه یا سرعت خاص برنامه ریزی میشوند.

مدل های تخلیه

برای اینکه یک سیستم مداربسته بار ترافیک را به صورت پویا تخمین زده و در زمان واقعی کنترل کند، انتخاب مدل استقرار مناسب که تعداد دوربین ها و محل قرارگیری آنها در محل اتصال جاده را تعیین کند ضروری است.

سه مدل استقرار مطرح شده است:

نصب کامل

دوربین های مدار بسته در هر محل اتصال نصب می شوند. اگرچه این مدل گران ترین مدل است، اما اثبات شده که موثرترین مدل است.

نصب جزئی

فقط در برخی از اتصالات بر اساس معیارهای خاص دوربین نصب شده است. به عنوان مثال، معابر معروف به طیف بالای تصادفات می توانند دارای دوربین باشند. سایر معابر فاقد دوربین و از این رو هیچ اطلاعاتی درباره ترافیک نخواهند داشت.

نصب بهینه

فقط برخی از معابر دارای دوربین نصب شده بر اساس محاسبه تعداد بهینه دوربین هستند که به بهترین وجه کل ترافیک شبکه را کنترل می کند. گرچه سایر تقاطع ها فاقد دوربین هستند، اما می توانند اطلاعات مربوط به ترافیک را از تقاطع موجود در آن دریافت کنند. این مدل استقرار حتی در مقایسه با نصب جزئی نیز مقرون به صرفه است. تقریباً همان کارآیی نصب کامل را دارد.

با این حال، برای بهترین عملکرد، نصب کامل ترجیح داده می شود.

برای غلبه بر مشکل مرتبط با ساخت یک سیستم مدار بسته جدید با نصب تعداد زیادی دوربین مدار بسته برای پوشش دادن تمام تقاطع جاده ها، توصیه می شود بین سیستم دوربین مدار بسته جدید و سیستم موجود ترکیب شود. یکی از مطالعات پیروی از این رویکرد ارائه شده است. این سیستم در شهر لیدز در انگلستان پیاده سازی شده است. این دوربین جدیدی را به سیستم دوربین مدار بسته موجود اضافه کرد که از قبل توسط شورای شهر اجرا می شد. بر اساس این مطالعه، انتخاب سیستم موجود معایبی دارد، زیرا این سیستم بخصوص برای هدف نهایی طراحی نشده است. در نتیجه، برخی از دوربین های مداربسته موجود نیاز به تعویض و برخی دیگر برای جلوگیری از انسداد نیاز به جانمایی مجدد داشتند.

مسئله دیگری که با استفاده مجدد از سیستم های دوربین مدار بسته موجود روبرو است، این احتمال است که پوشش واقعی ارائه شده توسط دوربین های موجود با پوشش مطلوب برابر نباشد. این بدان معنی است که برخی از دوربین های مداربسته به دلیل موقعیت مکانی برای سیستم جدید مفید نخواهند بود. بنابراین، تصاویر گرفته شده آنها باید کنار گذاشته شوند.

به طور کلی، تصمیم گیری در مورد استقرار و استفاده از سیستم دوربین مدار بسته بسیار مهم است. همه کاربران، از جمله پلیس، خدمات اورژانس و جامعه محلی باید با در نظر گرفتن عوامل مختلف در این تصمیم گیری نقش داشته باشند. اصلی ترین عواملی که هنگام استقرار یک پروژه دوربین مداربسته باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

موقعیت پروژه:

اعم از اینکه در یک منطقه شهری، یک شهر بزرگ یا یک شهر کوچک واقع شده باشد. علاوه بر این، قسمت های دید و در دسترس بودن ساختارها و مکان های نصب دوربین مهم است.

تجهیزات و فناوری موجود:

تجهیزات دوربین مداربسته بی شماری در بازار وجود دارد. بنابراین، هنگام انتخاب آنها باید بر اساس شرایط دقت شود. به عنوان مثال، اینکه آیا سیستم باید در نور ضعیف کار کند، در انتخاب تجهیزات و فناوری دوربین مداربسته تأثیر می گذارد.

مشخصات ترافیک:

با مطالعه مجدد الگوها و روندهای ترافیکی، می توان یاد گرفت که چگونه و چرا شکل گرفته اند. برخی از دوربین های مدار بسته می توانند برای انواع خاصی از ترافیک موثرتر باشند. علاوه بر این، برخی از الگوهای ترافیکی ممکن است به دوربین های خاص یا مکانیسم های کنترل احتیاج داشته باشند.

جغرافیای منطقه:

مشخصات فیزیکی و طرح خیابانها. برخی از موانعی که می توانند تصمیمات مربوط به استقرار دوربین های مدار بسته را تحت تأثیر قرار دهند عبارتند از:

انسداد فیزیکی ساختمان ها:

این حالت هنگام انحنای جاده ها بیشتر مشخص می شود.

انسداد پوشش گیاهی:

مانند درختان بلند، بنابراین ممکن است برداشتن آنها ضروری باشد.

لوازم جانبی خیابان:

به عنوان مثال، لامپ ها و چراغ های راهنمایی و علائم راه. اینها از دور مشکلی ندارند اما هنگام بزرگنمایی وجود دارند.

تراز بندی خیابان:

اگر دوربین ها به اندازه کافی بلند نباشند، نمی توان سطح بالای خیابان را کنترل کرد.

وسایل نقلیه بزرگ:

ممکن است باعث انسداد موقت دید شود.

ناحیه ساختمانی:

معمولاً دارای نما و آجرهای بزرگی هستند که دید را پنهان می کنند.

رویکردهای تجزیه و تحلیل داده ها

در ابتدا، سیستم های دوربین مدار بسته به صورت دستی مدیریت می شدند، افرادی که به عنوان کاربر برای تجزیه و تحلیل داده های گرفته شده و واکنش متناسب با آنها کار می کردند. این فرآیند از نظر زمان و هزینه مستعد خطا و گران بود. استفاده از دوربین های دیجیتال در سیستم های مداربسته استفاده از سیستم های رایانه ای را در تجزیه و تحلیل داده های گرفته شده و پردازش آنها گسترش داده است.

دو روش اصلی برای تجزیه و تحلیل رایانه دوربین مدار بسته در برنامه های کنترل ترافیک قابل شناسایی است:

  1. سیستم های دوربین مداربسته مبتنی بر صدا
  2. سیستم های دوربین مداربسته مبتنی بر تصویر

سیستم های مداربسته مبتنی بر صدا

یک سیستم مدار بسته مبتنی بر صدا شامل یک یا چند دوربین با میکروفون جهت دار، کنترل کننده مرکزی و ضبط کننده فیلم است. صدا به طور مداوم با فیلم در یک واحد حافظه ضبط می شود. هنگامی که سیستم صدای غیرمعمولی را می شنود، به عنوان مثال صدای “تصادف مانند”، به طور خودکار، صحنه های ضبط شده قبل و بعد از حادثه از حافظه به کنترل کننده ارسال می شود. کنترل کننده وضعیت را تجزیه و تحلیل می کند و علل احتمالی آن را شناسایی می کند.

این سیستم توسط شرکت میتسوبیشی الکتریک در سال 1995 ساخته شده است، سیستم حافظه خودکار تصادفات رانندگی (TAAMS) یا سیستم ضبط خودکار حادثه (AIRS) نامیده می شود. اولین استفاده از آن در ژاپن بود و سپس به طور گسترده ای در ایالات متحده آمریکا پذیرفته شد. با این حال، به نظر می رسد که مقدار کار موجود در این روش هنوز در مقایسه با سیستم های دوربین مداربسته مبتنی بر تصویر فاقد آن است.

سیستم های مداربسته مبتنی بر تصویر

سیستم های مداربسته مبتنی بر تصویر با تجزیه و تحلیل تصاویر دیجیتالی و استخراج پارامترهای ترافیکی مانند سرعت و ترکیب ترافیک، توانایی تشخیص وقایع غیرمعمول و غیر عادی در جاده ها را دارند. معمولاً از ابزارهای نرم افزاری ویژه برای کمک به شناخت اشکال وسایل نقلیه، انواع وسایل نقلیه، شماره شناسایی خودرو و وقوع تخلفات رانندگی یا تصادفات جاده ای استفاده می شود. شکل 3 سیستم تشخیص خودکار صفحه شماره (ANPR) را به عنوان نمونه ای از این ابزارها نشان می دهد.

ابزار نرم افزاری ANPR دوربین مداربسته برای استخراج خودکار اطلاعات خودرو

شکل 3. ابزار نرم افزاری ANPR برای استخراج خودکار اطلاعات خودرو

چهار مرحله وجود دارد که معمولاً توسط یک سیستم مدار بسته کنترل ترافیک مبتنی بر تصویر برای تجزیه و تحلیل خودکار تصاویر گرفته شده انجام می شود:

مرحله اول پیش پردازش:

در این مرحله، جزئیات و صداهای نامربوط، مانند سایه ها، جلوه های نور، باران و جلوه های متحرک دوربین، از تصاویر گرفته شده کاهش می یابد. این مرحله اجباری نیست، اما توسط برخی از سیستم های مدرن دوربین مدار بسته برای ارائه نتایج دقیق تر ارائه می شود.

مرحله دوم پردازش

تصاویر گرفته شده خام یا پیش پردازش شده با جستجوی الگوهای خاص، استخراج ویژگی های مربوطه و برجسته سازی آنها پردازش می شوند. در چارچوبی برای پردازش تصاویر دوربین مداربسته گرفته شده از صحنه های کنترل ترافیک ایجاد شد. این عمل با تشخیص وسایل نقلیه، بر اساس ماسک حرکت یا بافت تصویر انجام می شود. ردیاب پس از حذف جزئیات غیرضروری مانند سایه ها، از تخمین شرایط برای مدل سازی قسمت استاتیک صحنه استفاده می کند.

مرحله سوم پردازش پس از پردازش:

داشتن دوربین های مدار بسته به طور مداوم و ضبط صحنه های خاص، بررسی آنها را به دلیل حجم زیاد آنها، کاری دشوار و وقت گیر می کند. بنابراین، برخی از ابزارهای نرم افزاری مانند BriefCam  پیشنهاد شده است که می تواند صحنه های ضبط شده را به طور خودکار خلاصه کند. ایده اصلی این نرم افزار این است که اکثر دوربین های مدار بسته ساکن هستند و بنابراین پس زمینه های ایستایی را ضبط می کنند.

در نتیجه، هنگامی که یک جسم متحرک وارد صحنه می شود، می توان آن را تشخیص داد و بخشهایی از ویدیو از جمله آن شناسایی شد. سپس، تمام وقایع رخ داده در یک بازه زمانی مشخص در یک فیلم کوتاه که همه اقدامات را همزمان نشان می دهد، قرار می گیرند. یک اپراتور یا یک بازبینی فقط باید خلاصه فیلم را مشاهده کند. اگر مورد غیرمعمولی مشاهده شد، می تواند بر روی آن کلیک کند تا مستقیماً به نقطه مربوطه در ویدیوی اصلی بپردازد.

رویکردهای واکنشی

پس از پردازش داده های گرفته شده و تشخیص یک حادثه، دو رویکرد مختلف در ادبیات برای پیاده سازی واکنش سیستم در دسترس است:

رویکرد اول، واکنش دستی:

در مواردی که گردش کار سیستم دوربین مداربسته شامل مولفه خاصی نباشد که مستقیماً با کاربران جاده یا مقامات راهنمایی و رانندگی در ارتباط باشد تا خطرات یا شرایط ترافیکی را به آنها اطلاع دهد. بلکه ناظران ماهر اغلب صحنه های گرفته شده را تجزیه و تحلیل می کنند و بر این اساس تصمیم می گیرند. در صورت نیاز به اقداماتی مانند هشدار به کاربران جاده، این کار به صورت دستی انجام می شود.

رویکرد دوم، واکنش خودکار:

برخی از تکنیک های جدید تجزیه و تحلیل رایانه ای دوربین مدار بسته شامل ماژول های هوشمند برای واکنش یا تصمیم گیری در صورت بروز خطرات است. سیستم دوربین مداربسته، در کنار وظایف نظارت و شناسایی، وظیفه نظارت در اطلاع رسانی به کاربران جاده را نیز به عهده دارد. این بدان معناست که سیستم دوربین مداربسته در این حالت به علائم هوشمند جاده یا چراغ راهنمایی دسترسی دارد، به شما این امکان را می دهد تا مستقیماً به رانندگان هشدار دهد تا بر هر نوع مشکلی که مانع جریان ترافیک شود، برطرف شوند. بعلاوه، چراغ راهنمایی و رانندگی با ورود بار ترافیکی در یک محل تقاطع، توسط سیستم دوربین مداربسته قابل کنترل است. بر این اساس، سیستم با در نظر گرفتن تغییر در تقاضای ترافیک ، زمان سیگنال های ترافیکی را در زمان واقعی تنظیم می کند.

اگرچه رویکرد واکنش خودکار ممکن است کنترل بهتری در ترافیک ارائه دهد، روند کار بسیار پیچیده ای است و می تواند مشکل ساز باشد. به همین دلیل است که همیشه توصیه می شود واکنش های سیستم را از نزدیک دنبال کنید و آنها را برای ایمنی تأیید کنید. همانطور که استدلال شده، بهتر است دو روش نظارت بر همکاری داشته باشید:

روش اول

یک سیستم تشخیص نقطه ای است که میزان شمارش خودرو، سرعت ، اشغال بودن جاده و اقدامات پیشروی را ایجاد می کند.

روش دوم

یک فرآیند نظارت بر جاده با دامنه گسترده برای تصمیم گیری در مورد واکنش های مناسب و برنامه های بلند مدت است. نمونه ای از چنین سیستمی ARTEMIS است که مخفف سیستم اطلاعات کنترل خودکار ترافیک جاده ای است. سازوکار چنین سیستمی بدین صورت است که دوربین با برد وسیع متوجه شروع ترافیک وسایل نقلیه خواهد شد و سیستم تشخیص نقطه با تشخیص حرکت جریان ترافیک این موضوع را تأیید می کند. اگر سرعت آن از آستانه سرعت از پیش تعریف شده کندتر باشد، سیستم هشدارهای خودکار ارسال می کند.

ملاحظات و مسائل حقوقی

دوربین مداربسته منجر به کنترل بهتر ترافیک می شود. از طرف دیگر، در نظر گرفتن معایب یا تهدیدهای احتمالی که نشان می دهد نباید از دوربین مداربسته برای کنترل ترافیک استفاده شود، به همان اندازه مهم است. در واقع، مشکلات و موضوعات مشخصی در ارتباط با کنترل ترافیک توسط دوربین مدار بسته وجود دارد:

نصب و راه اندازی سیستم های دوربین مداربسته بسیار پرهزینه است و در حقیقت ممکن است بهترین حالت کنترل ترافیک در هر مورد نباشد. بنابراین، تصمیم برای نصب سیستم کنترل ترافیک دوربین مداربسته باید متناسب باشد. گاهی اوقات، یک مقام حمل و نقل برای دنبال کردن یک روند محبوب یا انتظارات غیر واقعی از سیستم و تلاش برای چیزی که در واقع نه ضروری است و نه با مشکل خاصی در ترافیک روبرو می شود، عجله می کند. بعلاوه، برخی نشانه ها نشان می دهد که ترافیک در مناطقی که توسط دوربین های مدار بسته کنترل می شوند، به سادگی به مناطق دیگر بدون دوربین مدار بسته منتقل می شوند، زیرا افراد ترجیح می دهند مسیرهای بدون نظارت را انتخاب کنند.

یک مسئله مهم در ارتباط با سیستم های دوربین مدار بسته این است که آنها به حریم خصوصی توهین می کنند. بنابراین، بسیاری از کشورها برای اطمینان از عملکرد سیستم ها به روشی کاملاً حرفه ای و خصوصی، برای رفتار سیستم های دوربین مدار بسته کد رفتاری را ارائه داده اند. این سند دستورالعمل هایی را برای تمرین و رویه هایی تنظیم می کند که باید دنبال شوند، از جمله: موقعیت دوربین، امکانات صوتی، ذخیره سازی فیلم، نوارهای ویدئویی به عنوان مدرک، اتاق های کنترل و غیره.

همانطور که ذکر شد، لیستی از الزامات قانونی باید توسط یک سیستم دوربین مدار بسته تأمین شود. این شامل:

  • “دوربین مداربسته باید فقط در مکان های عمومی استفاده شود، یعنی در مناطقی که افراد انتظار منطقی از حریم خصوصی ندارند.
  • تأیید باید از صاحبان ساختمانها و سازه هایی که دوربین به آنها متصل می شود گرفته شود.
  • پرسنل مجری سیستم باید با دقت غربالگری و انتخاب شوند تا از حرفه ای بودن و قابل اعتماد بودن اطمینان حاصل کنند زیرا مواد ضبط شده حساس و محرمانه هستند.
  • با موارد ثبت شده باید بسیار محرمانه رفتار شود و پس از مدت زمان مشخصی بیش از 30 روز پاک شود، مگر اینکه برای اثبات دلیل لازم باشد. تحت هیچ شرایطی نمی توان از موارد دیگر به جز کشف جرم و شواهد استفاده کرد. نوارهای ویدئویی باید قفل نگه داشته شوند و باید ثبتی برای کنترل ذخیره مواد وجود داشته باشد.
  • باید مجازات هایی وجود داشته باشد که متخلف از دستورالعمل ها باشد.
  • هیچگونه وعده و تضمینی نباید به مردم یا هر کاربر دیگری در مورد سیستم داده شود. “

نتیجه

سیستم های دوربین مدار بسته به طور فزاینده ای برای نظارت بر جاده و سیستم های کنترل ترافیک استفاده می شود. اجزای سیستم دوربین مداربسته معمولی متشکل از یک سیستم دوربین، نمایشگرها و یک کنترل کننده مرکزی است، علاوه بر تجهیزات جانبی احتمالی برای کنترل روشنایی و حرکت. تصمیم گیری صحیح در مورد تعداد دوربین های مداربسته نصب شده و مکان آنها مهم است، اطمینان حاصل کنید که از موانع احتمالی جاده ای که ممکن است بر کیفیت تصاویر گرفته شده تأثیر بگذارد، جلوگیری کنید.

فرایند تجزیه و تحلیل رایانه ای داده های دوربین مداربسته برای کاهش خطاها و هزینه ها از نظر زمان و هزینه مهم است. این فرآیند، معمولاً شامل پیش پردازش، برای کاهش داده ها و نویزهای بی ربط و سپس پردازش و تجزیه و تحلیل، برای استخراج ویژگی های خاص است. این مرحله بعضاً پس از پردازش، به طور خلاصه به ویژه فیلم های طولانی، دنبال می شود. مرحله آخر این است که بر اساس اطلاعات تجزیه و تحلیل شده واکنش نشان دهیم. واکنش می تواند دستی یا خودکار باشد. اگرچه سیستم های دوربین مداربسته مزایای زیادی در کنترل و مدیریت ترافیک دارند، اما برای اطمینان از نقض حریم خصوصی افراد باید موارد اخلاقی مرتبط با آنها را در نظر گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *