خدمات هوشمند سازی ساختمان

هوشمند سازی بیمارستان

هوشمند سازی بیمارستان

درباره هوشمند سازی بیمارستان

در معرفی هوشمند سازی بیمارستان (هوشمند سازی ساختمان) به بیان ساده، بیمارستان های هوشمند بیمارستانهایی هستند که فرایندهای بالینی، سیستم های مدیریتی و حتی زیرساخت های جدید را بهینه، طراحی مجدد و یا ایجاد می کنند. همه این موارد با زیرساخت های شبکه دیجیتالی، شبکه های بهم پیوسته ممکن می شوند تا خدمات یا بینشی ارزشمند برای دستیابی به روش های نوین مراقبت ، تجربه و کارایی عملیاتی بهتر از بیمار را ارائه دهند. بیمارستان های هوشمند شامل سه لایه مهم  داده ها ، آینده نگری و دسترسی هستند که کیفیت مراقبت را بهبود می بخشد.

با افزایش جمعیت ، به ویژه در بحران COVID-19 تقاضا برای خدمات بهداشتی به سرعت در حال افزایش است. علاوه بر این تقاضای فزاینده ، بیماران همچنین انتظارات فزاینده ای در مورد کیفیت درمان های درمانی که انجام می دهند و خدماتی که به آنها ارائه می شود دارند.

علاوه بر همه اینها ، قوانین و مقررات هر روز سختگیرتر و پیچیده تر می شوند. تا سال 2030  بیش از 8.5 میلیارد نفر در جهان زندگی خواهند کرد ، بنابراین فشارها بر سیستم مراقبت های بهداشتی با گذشت زمان افزایش می یابد. بنابراین ، اینها به افزایش مداوم هزینه ها کمک می کنند و اینجاست که مبحث هوشمند سازی بیمارستان برای کاهش این هزینه ها مطرح می شود.

بیمارستان های هوشمند به لطف تحول دیجیتالی صنعت مراقبت های بهداشتی ، بهره وری را به حداکثر می رسانند، رضایت و انعطاف پذیری بهتر بیمار را فراهم می کنند. دنیای امروز به سرعت در حال تکامل است. زیرساخت های بیمارستانهای ما اغلب موظف به پیشرفت هستند.

هوشمند سازی بیمارستان

هوشمند سازی بیمارستان – شرکت مهندسین هوشمند سازی کارن

ضرورت هوشمند سازی بیمارستان

تعداد بیشماری بیمارستان وجود دارد که بیش از 100 سال از عمر آنها گذشته است و هنوز هم در حال بهره برداری هستند ، آنها امکانات بسیار محدودی برای پیشرفت دارند اما مجبورند با افزایش تقاضا مقابله کنند. آنها نمی توانند این کار را با زیرساخت و فناوری که در حال حاضر دارند انجام دهند. بحث هوشمند سازی بیمارستان کمک موثری به این بیمارستانها خواهد کرد.

هوشمند سازی بیمارستان می تواند نقش مهمی در بهبودی از بیماری همه گیر COVID-19 داشته باشد ، این فناوری می تواند به فاصله اجتماعی بین بیماران آلوده و بیماران غیر آلوده کمک کند تا از رشد و گسترش بیماری جلوگیری کند. بیماری همه گیر صنعت مراقبت های بهداشتی را تحت فشار بسیار زیادی قرار داده است ، از هر فناوری که راه حلی برای رفع این معضل باشد ، استقبال می شود. هوشمند سازی بیمارستان می تواند برای  رفع این معضل یک راه حل حیاتی باشد.

نقش ICT در بیمارستان هوشمند

“اینترنت اشیا” انقلابی برای دنیای ICT است. دستگاه ها ، اجزای سیستم و شبکه ها در حال تبدیل شدن به خودمختاری ، فراگیر شدن و اتصال به یکدیگر هستند. وقتی این پیشرفت فناوری در بخشهای مراقبت های بهداشتی ، یکی از سنتیترین و مهمترین بخشها اعمال می شود ، نتایج قابل توجه خواهد بود.

 دستگاه های پزشکی متصل در هوشمند سازی بیمارستان، نحوه کار صنعت بهداشت و درمان را چه در بیمارستانها و چه بین دست اندرکاران مختلف صنعت بهداشت و درمان تغییر میدهند. آیا میتوانید یک دستگاه الکترونیکی را تصور کنید که اطلاعات مربوط به علائم حیاتی بیماران را بصورت “هوشمند” ارائه کند؟ یا دستگاههای کمکی جهت حفظ سلامتی بیماران را کنترل میکند تا بتواند در مورد تغییر وضعیت واکنش نشان دهد؟

در هوشمند سازی بیمارستان،دستگاه های پزشکی متصل می توانند ایمنی و کارایی بیمار را افزایش دهند.خصوصاً اگر به سیستم های اطلاعات بالینی متصل باشند. وقتی این امر برای کل اکوسیستم سازمان بهداشت و درمان اعمال می شود ، تبدیل به یک “بیمارستان هوشمند” می شود.

هدف از بیمارستان هوشمند

هدف اصلی از هوشمند سازی بیمارستان، ارائه مراقبت بهینه از بیمار با استفاده بهینه از ICT پیشرفته است. در دسترس بودن کلیه اطلاعات مربوطه در صورت لزوم. دسترسی به تخصص داخلی و خارجی و فرآیندهای جراحی / تشخیص در صورت لزوم. کارآمد و موثر است که دستیابی به این هدف را با نرخ خطای کم و مقرون به صرفه تسهیل میکند.

یک بیمارستان هوشمند باید با بیان دقیق نیازهای کادر پزشکی و بیماران ساخته شود. همچنین، در هوشمند سازی بیمارستان نیاز است سناریوهای چالش برانگیز مختلف از جمله بیماریهای همه گیر را بخوبی کنترل کند. از خصوصیات یک بیمارستان هوشمند می توان به افراد ، فناوری و فضا اشاره کرد. مثلا:

فرایندهای دیجیتال سازی برای بهینه سازی گردش کار در بیمارستان و افزایش همکاری در بخش های مختلف. فناوری هوشمند می تواند اطمینان حاصل کند که تیم های مناسب به سرعت فعال می شوند. سالن های عمل بلافاصله آماده و در نتیجه میزان امید به زندگی بیماران را بهبود می بخشند.

استفاده از فناوری هوشمند در بیمارستان هوشمند

استفاده از فناوری هوشمند در هوشمند سازی بیمارستان برای مدیریت بهتر منابع بیمارستان. سناریوی سرویس بهداشتی هوشمند، که میزان استفاده و شارژ مجدد مواد مصرفی را ردیابی و کیفیت هوا را کنترل میکند. میتواند برای اطمینان از رعایت استانداردهای بالای بهداشت در تاسیسات اجرا شود.

بهبود مدیریت زمان و مکان با راهکارهای هوشمند برای اطمینان از ایمنی عمومی در بیمارستان ها. رباتهای حمل و نقل هوشمند میتوانند زباله های پزشکی را کنترل و پردازش کنند. بنابراین انسان در معرض خطر انتقال قرار نمیگیرد.

برای کار بیمارستانهای هوشمند ، هیچ رویکرد واحدی وجود ندارد. این امر به یک تلفیق پیچیده از فناوریهای بیشمار نیاز دارد . یعنی داشتن سیستمهایی که هنگام جذب و واکنش به داده ها با یکدیگر “صحبت می کنند”. فناوریهای مختلف بالینی، فناوری اطلاعات و تسهیلات از جمله گرمایش، تهویه، خنک سازی. انرژی، پیشگیری از آتش سوزی، تماس پرستار، بخش های بیمار، سالنهای عمل، امنیت. تلفن و سایر مراکز برای کار بیمارستان های هوشمند باید دور هم جمع شوند.

در این راستا شرکت مهندسین هوشمند سازی کارن، با کادری مجرب و با سابقه، آماده همکاری و ارائه مشاوره با بیمارستانها و نهادهای بهداشتی و درمانی جهت هوشمند سازی بیمارستان و محیطهای بهداشتی می باشد .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *