خانه هوشمند

کنترل خانه هوشمند با فرامین صوتی

کنترل خانه هوشمند با فرامین صوتی

چکیده ای از کنترل خانه هوشمند با فرامین صوتی

در سالهای اخیر. حوزه اینترنت اشیا (IoT) شاهد سرمایه گذاری های قابل توجهی توسط جامعه تحقیقاتی و صنعتی بوده است. بطور خاص، کنترل خانه هوشمند با فرامین صوتی با معرفی دستگاههایی مانند Amazon Echo .Google Home .Samsung Smart Things و سایر موارد مورد توجه اصلی قرار گرفته است. رشد یک صنعت منجر به راه حل های نوآورانه، اقتصادی و پیشرفته می شود.

توسعه دستگاه های دستیار خانگی جدید با کنترل صدا مانند Amazon Echo و Google Home. امکان تعامل بین کاربران و دستگاه ها را به روشی انسانی و آشنا فراهم کرده است. با استفاده از این زمینه، این پروژه با استفاده از Amazon Echo .Alexa و فن آوری های مکمل برای پیاده سازی یک محیط خانه هوشمند. با کنترل دستگاه های خارجی با استفاده از دستورات صوتی انجام می شود. پس از طراحی و اجرای راه حل خانه هوشمند کنترل شده با صدا. ما برای اندازه گیری زمان پاسخ دستورات برای بررسی کاربرد آنها در موارد مختلف استفاده کردیم. راه حل پیاده شده به اهداف مورد انتظار می رسد که امکان کنترل موثر دستگاه های مختلف از یک چراغ LED تا لوازم خانگی دارد. که از طریق دستورات صوتی با تأخیر منطقی فراهم می کند.

معرفی کنترل خانه هوشمند با فرامین صوتی

در سال های اخیر، افراد بیشتری با استفاده از فن آوری های اتوماسیون خانگی. در خانه های خود با دستگاه های فن آوری دیجیتال متصل به اینترنت در تعامل هستند. در میان مجوزهای مختلف، تهیه نسخه های دیجیتال یا نسخه چاپی از همه یا بخشی از این کار برای استفاده شخصی یا در کلاس بدون پرداخت هزینه مجاز است، به شرطی که نسخه ها برای سود یا منافع تجاری ساخته یا توزیع نشوند. و نسخه ها حاوی این اعلان و ذکر کامل در صفحه اول حق چاپ برای اجزای این اثر متعلق به دیگران غیر از ACM باید محفوظ باشد.

آمازون اکو

Amazon Echo یک بلندگوی بی سیم قابل شنیدن صدا است که توسط Amazon تهیه شده است. این دستگاه با سرویس دستیار شخصی هوشمند Alexa کنترل می شود. که به نام “الکسا” پاسخ می دهد. این دستگاه قادر به تعامل صوتی، پخش موسیقی، ایجاد لیست کارها، تنظیم هشدارها، پخش پادکست ها، پخش کتاب های صوتی. و ارائه اطلاعات مربوط به وضعیت آب و هوا، ترافیک و سایر موارد در زمان واقعی است. همچنین میتواند چندین دستگاه هوشمند را با استفاده از آن به عنوان مرکز اتوماسیون خانگی کنترل کند.

اتوماسیون خانگی یک تجهیز لوکس بسیار گران قیمت است. که بسیاری از مردم کشورها توانایی پرداخت آن را ندارند. Amazon Echo یک بلندگوی هوشمند است که توسط شرکت آمازون ساخته شده است. که می تواند برای پخش موسیقی. گوش دادن به اخبار و کنترل بسیاری از دستگاه های هوشمند مورد استفاده قرار گیرد.

تعاریف

اتوماسیون خانه را می توان بعنوان معرفی فناوری در خانه برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان آن از طریق ارائه خدمات مختلف مانند بهداشت، مالتی مدیا، سرگرمی و برنامه های مرتبط با انرژی تعریف کرد. استاندارد X10 که در سال 1975 برای ارتباط بین دستگاه های الکترونیکی تهیه شده است. می تواند یکی از قدیمی ترین استاندارد هایی باشد که روند اتوماسیون خانگی را آغاز می کند. X10 کنترل محدودی بر وسایل خانگی از طریق خطوط برق خانگی فراهم کرد.

در حال حاضر، استانداردها به شکلی غول آسا تکامل یافته اند. و بازار دستگاههای مختلفی را با استفاده از چنین استاندارد هایی برای اتوماسیون خانگی به ما می دهد. در میان گزینه های مختلف. گزینه هایی که امکان تعامل از طریق دستورات صوتی را دارند بسیار محبوب می شوند. از جمله این دستگاه ها می توان به Google Home ،Apple HomePod  و Amazon Echo اشاره کرد که از آخرین دستگاه های پیشگام و محبوب هستند.

Amazon Echo که به دستیار شخصی هوشمند آمازون به نام Alexa متصل است. در سال 2016 راه اندازی شد. الکسا یک سیستم ابری است که صدای کاربران را به متن تبدیل می کند و متن را تفسیر میکند. تا به صورت کلامی، موسیقیایی یا انتقال دستورات به سایر دستگاه های هوشمند از طریق Wi-Fi پاسخ دهد.

در ادامه، برخی از ویژگی های Amazon Echo را لیست می کنیم:

• Amazon Echo از سرویس صدای الکسا برای پخش موسیقی، ارائه اطلاعات، خواندن اخبار، تنظیم هشدارها و کنترل دستگاه های خانه هوشمند استفاده می کند.

• Amazon Echo امکان پخش موسیقی از ارائه دهندگان خدمات مختلف مانند Prime Music ،Spotify ،Pandora ،iHeartRadio و Tune In را فراهم می کند.

• Amazon Echo می تواند دستگاه های هوشمند مختلفی مانند چراغ ها. سوئیچ ها و ترموستات ها را از مارک های مختلف مانند WeMo، فیلیپس، سامسونگ، Nest و سایر محصولات کنترل کند.

علی رغم مزایای ذکر شده، هنوز بسیاری از آثار موجود در زمینه طراحی و اجرای راه حل های اتوماسیون خانگی بر اساس Amazon Echo به صورت سازمان یافته مستند نیستند.

مفاهیم مرتبط با کنترل خانه هوشمند با فرامین صوتی

در ادامه برخی از مفاهیم استفاده شده در کل این کار توضیح داده شده است.

اتوماسیون خانگی

اتوماسیون خانگی را می توان به عنوان یک تکنولوژی قابل قبول، یکپارچه ساز و با بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات جدید در محیط خانه تعریف کرد. این کار عمدتا شامل استفاده از برق/ دستگاه های الکترونیکی، سیستم های رایانه ای و دستگاه های مختلف مخابراتی از جمله تلفن همراه و اینترنت است. برخی از خصوصیات اصلی آن عبارتند از: تعامل، ارتباط متقابل، سهولت استفاده، مدیریت از راه دور، قابلیت اطمینان و قابلیت برنامه ریزی و به روزرسانی می باشد. معماری آن می تواند متمرکز یا توزیع شده باشد. با این حال، سیستم غیرمتمرکز به دلیل مزیت های ارتباطی و تحمل خطا بیشترین استفاده را دارد. پروتکل های مورد استفاده در راه حل اتوماسیون خانگی می توانند یک استاندارد باز یا اختصاصی باشند.

بلندگوی هوشمند

بلندگوی هوشمند نوعی بلندگو است که یک دستگاه فرمان صوتی و یک دستیار مجازی را در اختیار شما قرار می دهد و اقدامات تعاملی را به کاربر ارائه می دهد. دستیار مجازی به بلندگوهای هوشمند اجازه می دهد تا به درخواست های کاربران مانند پخش موسیقی، پاسخ به سوالات، سفارش غذا و غیره پاسخ دهند. بیشتر بلندگوهای هوشمند می توانند عملکرد خود را برای کنترل دستگاههای اتوماسیون خانگی مانند لامپ های هوشمند، قفل های هوشمند و ترموستات های هوشمند گسترش دهند.

بسیاری از تولیدکنندگان بلندگوهای هوشمند خود را منتشر کرده اند. به عنوان مثال آمازون Amazon Echo را راه اندازی کرده در حالی که گوگل و اپل به ترتیب Google Home و Apple HomePod را ایجاد کرده اند. علاوه بر مزیت آسان بودن استفاده، کنترل های صوتی مورد استفاده در بلندگوهای هوشمند بسیار محبوب می شوند زیرا دارای پتانسیل زیادی برای تسهیل کارهای روزانه برای همه کاربران شامل گروه های شکننده (به عنوان مثال افراد مسن و معلول) هستند. مطالعات زیادی در زمینه رابط های صوتی انجام شده است و 95٪ از مردم گفتند که آنها همچنان به استفاده از سیستم ادامه می دهند، حتی اگر این فناوری هنوز کامل نیست و در درک دستورات کاربر بارها با خطا مواجه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *