هوشمند سازی

7 دلیل برای خرید دوربین مداربسته ایرانی [شگفت انگیز!]

7 دلیل برای خرید دوربین مداربسته ایرانی [شگفت انگیز!]

خرید دوربین‌های مداربسته امروزه به یکی از دغدغه‌های افرادی تبدیل شده که قصد محافظت از املاک و ساختمان‌های خود را با روش‌های نوین دارند. این دوربین‌ها امروزه در انواع طرح، مدل و برند در بازار یافت می‌شوند که انتخاب را برای خریداران سخت کرده است. هر یک از این انواع مزایا و معایب خود را دارند و باید بررسی‌های دقیق پیش از خرید انجام شود تا انتخاب درستی داشته باشید.

در حال حاضر، شرکت‌های ایرانی مختلفی اقدام به تولید انواع مختلف دوربین‌های مدار بسته، برای مصارف خانگی، تجاری، صنعتی و داری کرده‌اند. از این رو محصولات با کیفیت و متنوع ایرانی، بخش عمده ای از بازار دوربین‌های مداربسته را تسخیر کرده‌اند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که محصولات خارجی را به ابرانی ترجیح می‌دهند، در ادامه همراه ما باشید تا با 7 دلیل شگفت انگیز برای خرید دوربین مداربسته ایرانی آشنا شوید.

برای دانلود این مقاله به طور کامل و بصورت PDF کلیک کنید.

دوربین مداربسته چیست ؟

دوربین مدار بسته (تلویزیون مدار بسته) یک سیستم تلویزیونی است که در آن سیگنال‌ها به صورت عمومی توزیع نمی‌شوند، بلکه نظارت می‌شوند، عمدتاً برای اهداف نظارتی و امنیتی.

دوربین مدار بسته چگونه کار می کند؟

دوربین مداربسته به قرارگیری استراتژیک دوربین ها و مشاهده ورودی دوربین روی مانیتورها در جایی متکی است. از آنجایی که دوربین‌ها با مانیتورها و/یا ضبط‌کننده‌های ویدیو از طریق کابل‌های کواکسیال خصوصی یا پیوندهای ارتباطی بی‌سیم ارتباط برقرار می‌کنند، نام «مدار بسته» را به دست می‌آورند تا نشان دهد که دسترسی به محتوای آنها توسط طراحی فقط برای کسانی که می‌توانند آن را ببینند محدود می‌شود.

دوربین مداربسته ایرانی یا خارجی؟

چندین سال پیش، با وجود مشکلات بر سر راه تولید، معمولا سرمایه گذاری لازم در این بخش صورت نمی گرفت. به همین دلیل محصولات ایرانی، بعضا از کیفیت مناسبی برخوردار نبودند. کما اینکه همچنان این موضوع در برخی از صنایع صدق می‌کند. با پیشرفت تکنولوژی در کشور و خودکفایی از نظر دانش و امکانات، بازار تولید در ایران رونق  یافت و اکنون، در بسیاری از صنایع، شاهد رشد و ارتقا تولیدات داخلی هستیم. با توجه به ذهنیتی که از گذشته در رابطه با محصولات ایرانی وجود داشت، اکنون نیز برخی به دنبال برند‌های خارجی هستند. با توجه به تحریم‌ها و مشکلات واردات، در بسیاری از صنایع، محصولات خارجی به راحتی به دست خریدار نمی رسند و موانعی در این کار وجود خواهد داشت. یکی از صنایعی که موانع منجر به خودکفایی و تولید محصولات با کیفیت در داخل شد، دوربین‌های مدار بسته هستند.

7 دلیل شگفت انگیز، برای خرید دوربین مدار بسته ایرانی

دلایل مختلفی برای خرید دوربین مداربسته ایرانی وجود دارد. در ادامه این مقاله به 7 دلیل شگفت انگیز که نشان می‌دهد خرید دوربین مداربسته ایرانی بهتر است، اشاره می‌کنیم دلایلی که در ادامه به آنها اشاره می‌شود، تنها بخش اندکی از مزایای خرید دوربین مدار بسته و به طور کلی لوازم تولید کشور ایران است.

1-کیفیت مناسب

با توجه به پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه تولید دوربین مدار بسته در ایران، اکنون شاهد محصولاتی هستند که در رقابت با محصولات خارجی، پیشگام خواهند بود. مهندسین ایران، توانسته اند موفق به تولید انواع مختلف دوربین‌های مداربسته شوند که اکنون نه تنها پاسخگوی نیاز کشور است، بلکه به کشورهای دیگر نیز صادر شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. مقایسه‌ها و نظرات کاربران نشان می‌دهد، درصد رضایت از دوربین‌های ایرانی، به سرعت در حال اضافه شدن است. به طوری که بسیاری از افراد، پس از تحقیق و جستجو، خرید دوربین مداربسته ایرانی را به برندهای ایرانی ترجیح می‌دهند و دلیل آنها نیز برای این کار، کیفیت مناسب دوربین‌های ایرانی است. افزودن ویژگی‌های اضافه به دوربین‌ها نیز از دلایلی است که کیفیت این دوربین‌ها را افزایش داده است.

2-هزینه مناسب، نوسان پایین

با توجه به اینکه این محصولات به طور کامل در ایران تولید و مونتاژ می‌شوند، هزینه تمام شده اندکی پایینتر از هزینه برندهای خارجی و محصولات غیر ایرانی است. اگرچه که تحریم‌ها، باعث شده تا قیمت مواد اولیه نیز بالاتر از حد نرمال، به دست تولید کننده ایرانی برسد و بالطبع، هزینه تمام شده تولید دستگاه را افزایش می‌دهد. اما در نهایت با توجه به استفاده از پتانسیل داخلی، حذف واسطه‌ها، کاهش هزینه واردات و… هزینه خرید به نسبت برند‌های خارجی، بسیار به صرفه‌تر خواهد بود. علاوه بر این موضوع، تولیدات داخل، با بالا و پایین شدن قیمت ارز در داخل کشور، نوسان کمتری خواهند داشت و شاهد تغییر قیمت چندانی در مدت طولانی، نسبت به محصولات خارجی نخواهیم بود و از این بابت نیز صرفه اقتصادی بالایی دارند.

3-در دسترس بودن قطعات

محصولات تولید خارج، معمولا از قطعاتی استفاده می‌کنند که به راحتی در دسترس قرار نمی گیرد و امکان وارد شدن آنها به کشور وجود ندارد. تنها محصولات تولید شده نهایی در اختیار مشتریان داخل ایران قرار می‌گیرد. در مقابل برخی از قطعات محصولات تولید داخل، در داخل کشور تولید شده و برخی از قطعات، وارداتی هستند. مواد اولیه این دستگاه‌ها، حتی اگر وارداتی باشند، قطعات در دسترس‌تر هستند که به راحتی میتوان آنها را وارد کشور کرد. بنابراین در صورت بروز مشکل در هریک از قطعات دوربین مداربسته ایرانی و نیاز به تعمیر یا تعویض آن، قطعات راحت‌تر در دسترس شما خواهد بود.

4-تعمیر ساده

تعمیر دستگاه‌های تولید داخل، بسیار راحت‌تر از محصولات خارجی خواهد بود. تسلط و سوار بودن بر بخش‌های مختلف دستگاه، دلیل تعمیر راحت این دستگاه‌ها است.

مراحل دوربین‌های مداربسته خارجی و نحوه اتصالات آن، کاملا از دید تکنسین‌ها پنهان است از این رو، تعمیر آنها کمی مشکل خواهد بود. اما شرکت‌های تولید دوربین مداربسته ایرانی، معمولا دوره ای آموزشی برای یادگیری کار با بخش‌های مختلف دستگاه برگزار می‌کنند که در طی آن، تعدادی تکنسین، نحوه تعمیر مشکلات مختلف دستگاه را فرا خواهند گرفت. از این رو تعمیر برای تعمیرکاران داخلی، راحت‌تر بوده و چالش کمتری خواهد داشت.

5-گارانتی و خدمات پس از فروش

یکی از مهمترین نکات مثبت و دلایل خرید دوربین مداربسته ایرانی، خدمات پس از فروش فروش مناسب و در دسترس است. محصولات و برند‌های ایرانی با کیفیت و شناخته شده، معمولا نمایندگی‌های فعال و در دسترس دارند تا در صورت بروز مشکل و نیاز، به آنها مراجعه و خدمات لازم را دریافت کنید.

در مقابل به دلیل تحریف‌ها، نمایندگی فعال و قابل اعتماد از دوربین‌های مداربسته خارجی وجود ندارد و نمایندگی‌هایی که معرفی می‌شوند، غالبا نمایندگی اصلی از جانب شرکت نیستند. بنابراین پیگیری مشکلا برای این محصولات بسیار سخت خواهد بود. چرا که به تولید کننده اصلی هیچ دسترسی ندارید و مشکلات به وجود آمده همگی متوجه شماست. هیچ تضمینی برای رفع مشکلات احتمالی این محصولات وجود نخواهد داشت. در حالی که محصولات ایرانی، بعضا تضمین رفع مشکلات را در کمترین زمان به به بهترین نحو، با مراجعه به نمایندگی‌های فعال در سراسر کشور به شما خواهند داد و از بابت مراحل بعد از نصب، مشکلی وجود نخواهد داشت.

6-حمایت از تولید داخل و ارتقا کیفیت

دلیل بعدی که پیشنهاد می‌شود دوربین‌های مداربسته ایرانی را خریداری کنید، حمایت از تولید داخل است. با توجه به دلایلی که در بخش‌های قبل گفته شد، حتی اگر سخت گیرانه، نخواهیم برتری محصولات ایرانی را نسبت به نمونه‌های خارجی بپذیریم، می‌توان آنها را برابر در کیفیت و پایاپای هم پذیرفت. چیزی که کفه ترازوی محصولات داخلی را سنگین‌تر می‌کند، حمایت از تولیدات داخل و کمک برای پیشرفت آن است. بدون شک، با پشتیبانی و خریداری از محصولات داخلی، به مهندسین جوان و مستعد ایرانی کمک خواهید کرد که تولیدات خود را بهبود بخشند.

در درازمدت، با حمایت از تولیدات داخل کشور، شاهد رشد و پیشرفت محصولات خواهیم بود. به طوری که صادرات این محصولات گسترش یافته و به سایر کشور‌های جهان نیز توانایی تولید کنندگان ایرانی را نمایش دهیم.

این پیشرفت در تولید و ارتقا کیفیت، تنها با پذیرفتن مزایای خرید دوربین‌های مداربسته ایرانی، و حمایت از تولید کنندگان توانمند در داخل کشور میسر خواهد شد.

7- محصولات بومی سازی شده

شرایط محیطی و نحوه ساختمان سازی در ایران، همانند تمامی کشور‌های دیگر، مخصوص و دارای ویژگی‌ها خاص خود است. دوربین‌های خارجی، با توجه به نحوه ساختمان سازی و محیط کشور‌های خود تهیه شده اند و ممکن است برای استفاده در ایران کارا و مناسب نباشد. برای مثال نحوه قرار گیری درب ورودی در خانه‌ها را مد نظر قرار دهید. در بسیاری از خانه‌های ویلایی در اروپا، درب‌ها نرده ای و دیوار‌های کوتاه را شاهد هستیم. بنابراین زاویه دید دوربین‌ها باید باز‌تر باشد. اما در ایران، ورودی خانه‌ها را دیوار‌های ضخیم و بلند تشکیل می‌دهند. بنابراین زاویه دید 360 درجه کارآمد نیست.

دوربین‌های ایرانی، کاملا با توجه به شرایط و محیط ایران بومی سازی شده اند و ویژگی‌های متفاوتی خواهند داشت که آنها را مناسب استفاده در ایران می‌کند.

کلام آخر

در بخش‌های قبل، 7 دلیل برای خرید دوربین مداربسته ایرانی را خواندیم. بدون شک خرید محصولات ایرانی، ساده‌تر و کارآمدتر بوده و همچنان، جا برای افزایش کیفیت و سهولت در استفاده از این محصولات، وجود خواهد داشت. به راحتی می‌توانید این محصولات را مقایسه و خریداری کنید و نگرانی از بابت مراحل مختلف نصب و استفاده از این دستگاه‌ها نداشته باشید.

متخصصان ایرانی، با حمایت خریداران، کیفیت را سرلوحه خود قرار خواهند داد و در آینده نزدیک، شاهد ارائه محصولاتی با کیفیت‌تر از تمامی محصولات خارجی خواهیم بود. این دلایل نشان می‌دهند استفاده از محصولات ایرانی، در حال حاضر تنها جنبه اقتصادی ندارد و دلایل محکم و قوی برای این کار وجود دارد که خریدار را ترغیب به این کار می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *