دزدگیر

دزدگیر ساختمان چیست؟

دزدگیر ساختمان چیست؟ [7 ویژگی دزدگیر ساختمان که باید بدانید!]

دزدگیر ساختمان چیست؟ خانه ای که در آن زندگی میکنیم باید امنیت بالایی داشته باشد تا هر کسی نتواند به آن دسترسی پیدا کند. امروزه به دلیل افزایش جمعیت و همچنین توم در جامعه و گران بودن وسایل مورد نیاز  متاسفانه سرقت در جامعه به شدت افزایش پیدا کرده است که موجب نگرانی هم شهریان میشود و یک زنگ خطر برای افرادی است که به امنیت منازل خود اهمیتی نمیدهند.

 امروزه به دلیل افزایش جمعیت و گسترش شهر ها دیگر امنیت یک مسئله مهم محسوب میشود وباید فکری شود تا هر فردی به راحتی نتواند امنیت خانه ما را تحت تاثیر قرار دهد. روش های مختلفی برای برقراری امنیت خانه وجود دارند که از مهم ترین آنها میتوان به دزدگیر ساختمان اشاره کرد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بهترین روش برقراری امنیت خانه را به شما عزیزان بیان کنیم.

دزدگیرساختمان چیست؟

دزدگیرساختمان یکی از ابزار های ضد سرقت محسوب میشود که میتوان امنیت خانه شما را تضمین کند. این ابزار سرقت با استفاده از سنسور های خاص و امکانات فراوانی که دارد میتوان شما را از وضعیت خانه مطلع کند تا بتوانید در شرایط خاص اقدامات لازم را ارائه کنید.

این دزدگیر ها به غیر از منازل میتواند در مکان های عمومی و شرکت ها وسازمان ها هم مورد استفاده قرارگیرد تا آن محل را از دست دزد های باهوش در امان نگه دارد.

این دزدگیر ها برای مکان های متفاوت انواع مختلفی دارند که طبق قوانین مختلف برای هر مکان بهترین سیستم نصب میشود تا کارایی بالایی داشته باشد و آن مکان را به خوبی پوشش دهد. از انواع این سیتم ها میتوان به دزدگیر های ساده آژیردار و هشدار محلی  اشاره کرد همچنین دزدگیر با سیستم آلارم و دزدگیر اماکن با تلفن کننده سیمکارتی از دیگر سیستم های دزدگیر به حساب می آیند البته لازم به ذکر است بخشی از دزدگیر های اماکن قابلیت تماس با تلفن ثابت را هم دارند که از معایب انها که میتوان به آن اشاره کرد این است که وقتی تلفن ثابت قطع شود این سیستم ها به نوعی کارایی خود را از دست میدهد پس پیشنهاد میکنیم از سیستم های دارای تلفن های سیمکارتی برای اماکن استفاده کنید.

آیا دزدگیر ساختمان فقط منازل را شامل میشود؟

در پاسخ به این سوال باید بیان کنیم که خیر دزدگیر ساختمان فقط شامل خانه نیست و به طور ساده هر محل مهمی که لازم است امنیت آن حفظ شود مثل ادارات و سازمان ها قابل استفاده است و با توجه به نوع محل و شرایط موجود دزگیر مناسب در آن محل نصب میشود تا امنیت آن مکان را به شکل کامل برقرار کند.

یک دزدگیرساختمان از چه اجزایی تشکیل شده است؟

یک دزدگیر ساختمان از اجزای متفاوتی تشکیل شده است که همه این اجزا در کنار هم میتوانند امنیت محل مورد نظر شما را تامین کنند که در ادامه به معرفی برخی از این اجزا میپردازیم.

یک دزدگیر ساختمان از اجزای زیر تشکیل شده است:

  1. ابزار های امنیتی
  2. ابزاز و تجهیزات صادرکننده هشدار
  3. اتصالات داخلی
  4. واحد کنترل در بین این تجهیزات نقش بالایی دارد و به عنوان مهم ترین بخش دزدگیر شناخته میشود که بنابه نوع دزدگیر نتیجه را به صاحب محل منتقل میکند برای مثال در دزدگیر هایی با قابلیت تماس واحد کنترل در صورت مشاهده سرقت بلافاصله با تلفن مورد نظر تماس برقرار کرده و او را از سرقت مطلع میکند.
  5. سنسور های دزدگیر ساختمان نقش مهمی در امنیت ایفا میکنند. سنسور های دزدگیر ساختمان از مهم ترین بخش های دزدگیر محسوب میشوند که عبور و مرور افراد را برسی میکنند که این سنسور ها انواع مختلفی دارند که سعی میکنیم در این مقاله چند نمونه از سنسور ها را معرفی کنیم.
  • سنسور مگنت نوعی از سنسور هایی است که در دزدگیر اماکن استفاده میشود که مخصوص باز و بسته کردن در است. برای بالابردن امنیت محیط این سنسور ها را در درب های ورودی و خروجی ساختمان نصب میکنند تا در صورت باز شدن درب و پنجره صدای آژیر فعال شود.
  • سنسور لرزشی که به آن شوک سنسور هم میگوینند نوعی دیگر از سنسور های ساختمان به حساب می آیند که به لرزش یا ضربه حساسیت بالایی دارند که بالافاصله میتوانند فعال شوند. این سنسور ها در مغازه ها به خصوص مغازه های طلا فروشی میتواند خیلی مفید واقع شود که در صورت لرزش یا شکستن شیشه ها بلافاصله این سنسور ها فعال میشوند و جلوی سرقت را میگیرند.
  • سنسور تشخیص گاز میتواند در صورتی که در محل مورد نظر گاز شهری نشت کند به سرعت روشن شود. این سنسور برای منازل یکی از واجب ترین سنسور ها میتواند باشد در حالی که هر ساله تعدادی از هموطنان در اثر نشت گاز جان خود را از دست میدهند. دزدگیر هایی که این قابلیت را دارند باید طبق قوانین نصب شوند در غیر این صورت کارایی خود را از دست میدهند.
  • سنسور لیزر یکی دیگر از سنسور های برقراری امنیت منازل و شرکت ها است با این تفاوت که با استفاده از لیزر میخصوص حرکت و جابجایی حیوانات را مد نظر قرار نمیدهد و فقط به حرکات انسان واکنش نشان میدهد.

ویژگی های دزدگیر ساختمان

همان طور که گفته شد این دزدگیر ها امنیت منازل را به بهترین شکل تامین میکنند. در جواب سوال دزدگیر ساختمان چیست میخواهیم با بیان ویژگی های این سیستم به این سوال پاسخ دهیم پس با ما همراه باشید.

  1. قابلیت کنترل از راه دور را دارند. شما میتوانید با نصب این دزدگیر ها منزل یا شرک خود از دست دزد ها در امان نگه دارید. این سیستم ها طوری طراحی شده اند که وقتی شما در محل کار و بیرون از خانه هستید اگر اتفاقی در منزل رخ دهد و فرد ناشناسی به منزل وارد شود فورا توسط سیستم به شما اطلاع داده میشود لازم به ذکر است برخی از دزدگیر ها مجهز به دوربین مدار بسته هستند و میتوانند تصویر فرد مهاجم به خانه را ذخیره کنند تا قابل پیگیری باشد.
  2. به موقع شما را مطلع میکنند. وقتی فردی قصد دارد به خانه یا شرکت شما دسترسی پیدا کند تا سرقت انجام دهد به محظ مطلح شدن سیستم ها فورا شما را در جریان قرار میدهند تا اقدامات لازم را انجام دهید که خود یک ویژگی بالا برای امنیت ساختمان محسوب میشود. این ویژگی  توسط انواع سنسور ها بدست می آید یعنی این سنسور ها به محظ دریافت انواج در کمترین زمان مدت فعال میشوند تا جلوی سرقت گرفته شود.
  3. وجود دزدگیر باعث فراری شدن سارقین میشود. هنگامی که یک منزل به سیستم دزدگیر ساختمان مجهز میشود احتمال تهاجم به آن ساختمان پایین می آید به این دلیل که سارقین قبل از اقدام به سرقت محل مورد نظر را بازدید میکنند و اگر مشاهده کنند سیستم های دزدگیر در محل نصب هستند بیخیال سرقت آن محل شده و محلی که سیستم دزدگیر ندارد را مورد برسی قرار میدهند تا خودشان را به خطر نندازند و این موضوع به خودی خود ویژگی محسوب میشود.
  4. تحت پوشش قرار گرفتن بیمه. با نصب دزدگیر در اماکن میتوانید هم جلوی سرقت را بگیرید و هم از بیمه استفاده کنید چرا که بیمه مرکزی قوانینی ایجاد کرده که اگر محل شما دارای امنیت و دزدگیر نباشد امکان بیمه کردن محل وجود ندارد پس با این کار میتوانید محل مورد نظرتان را نیز بیمه کنین تا در شرایط خواص از بیمه کمک بگیرید.
  5. با نصب دزدگیر از آتشسوزی جلوگیری کنید. آتشسوزی از حوادثی است که میتواند همه دارایی شما را از بین ببرد و بیشترین ضرر را به شما وارد کند شما میتوانید با استفاده از سنسور های تشخیص دود و حرارت جلوی آتشسوزی را بگیرید این سنسور ها در مواقعی که دود را تشخیص بدهند فعال میشوند و با توجه به نوع تنظیم دزرگیر شما شما را از حادثه مطلع میکنندو میتوانند با آتشنشانی تماس گرفته و جریان رو بهشئن اطلاع دهند.
  6. شما میتوانید با نصب سیستم دزدگیر ساختمان از خراب شدن درب و پنجره پیشگیری کنید. دزد ها برای ورود به ساختمان بیشتر از درب و پنجره ها وارد محل میشوند و شروع به سرقت میکنند ما میتوانیم با نصب سنسور های تشخیص ضربه و لرزه در درب و پنجره جلوی سرقت را بگیریم و دزد با دیدن این سنسور ها دیگر اقدام به خراب کاری درب و پنجره نمیکند و درب و پنجره سالم میماند.
  7. میتوانید وسایل برقی خود را از راه دور کنترل نمایید. اگر از بهترین دزدگیر های موجود بازار استفاده کنید این قابلیت به کمک دستگاه f10 قابل انجام است و شما میتوانید با کمک این دستگاه همه وسایل برقی خانه، ویلا، محل کار خود را مدریت کنید و با نصب یک برنامه بر روی گوشی خود به همه وسایل برقی دسترسی داشته باشید. در نهایت با نصب این دزدگیر دیگر استرس و نگرانی محل مار یا خانه خود را ندارید چرا که میتوانید به راحتی محل مورد نظر را کنترل کنید.

جمع بندی

در این مقاله خواستیم برای سوال دزدگیر ساختمان چیست پاسخ مناسبی برای شما عزیزان ارائه کنیم. شما با نصب این دزدگیر میتوانید امنیت خانه، محل کار، ویلا و هر جای مورد نظر را به بهترین شکل ممکن برقرار کنید تا جلوی سرقت اموالتان گرفته شود تا دچار ضرر های مالی نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *