خانه هوشمند KNX, کلیات هوشمند سازی ساختمان KNX

ماژول کنترل سایه (پرده هوشمند) محرک پرده KNX

Shading Control ، ماژول کنترل سایه (پرده هوشمند) محرک پرده KNX

ماژول کنترل سایه (پرده هوشمند) محرک پرده KNX

تاسیسات مدرن ساختمان درجه بالایی از قابلیت را فراهم می کند و به طور همزمان با افزایش الزامات امنیتی مطابقت دارد. با توجه به تاسیسات ساختار یافته اجزای الکتریکی، می توان برنامه ریزی، نصب و راه اندازی سریع و همچنین به مزایای صرفه جویی هزینه در حین کار دست یافت. دستگاه های مدرن حفاظت از تابش آفتاب (پرده هوشمند) نقش مهمی دارند، زیرا باید بسیاری از خواسته ها را برآورده کنند:

  • محافظت در برابر تابش خیره کننده (به عنوان مثال ایستگاه های کاری کامپیوتر)
  • استفاده از نور روز با ردیابی موقعیت خورشید و هدایت نور موجود در روز
  • محافظت از محو شدن مبلمان و فرش ها
  • تنظیم دمای اتاق (محافظت در برابر گرما در تابستان؛ استفاده از انرژی موجود در روزهای سرد)
  • محافظت در برابر افرادی که از بیرون به آن نگاه می کنند
  • محافظت در برابر افراد مزاحم.

با استفاده از محرک های کرکره رولی / پرده، می توان، نیازهای پیچیده برای کنترل خودکار محافظت در برابر آفتاب مداوم و کاهش مصرف را در دفاتر، ساختمانهای مسکونی و کاربردی پیاده سازی کرد.

محرک های کرکره رولی / پرده برای کنترل درایوها، در برابر حفاظت از آفتاب ایده آل هستند:

  • پرده هوشمند، پرده خارجی، پرده تخت و پرده تابلو
  • کرکره رولی، پرده رولی، صفحه نمایش، پرده عمودی
  • سایبان، پرده چین دار عمودی، پرده چین دار افقی و غیره

پرده هوشمند و کرکره غلتکی

پنجره های کرکره ای، پنجره ها و پرده های کنترل شده با سنسور با لوورهایی که از طریق موقعیت خورشید کنترل می شوند ، نه تنها سایه ای دلپذیر را فراهم می کنند، بلکه باعث می شوند نور بهینه و شرایط آب و هوایی اتاق فراهم شود و در استفاده مسئولانه از انرژی کمک کنند.

مزایای اصلی

به لطف دکمه های تشخیص خودکار سفر و کنترل جلویی ، کار رابط کاربری آسان می شود
بهره وری بیشتر انرژی با استفاده موثر از نور روز و دمای خارجی
تجزیه و تحلیل سریع ، کارآمد و دقیق دستگاه بدون نرم افزار ETS ، حتی از راه دور، به لطف ابزار ABB i-bus®

ویژگی های اصلی

کنترل درایوهای مستقل از طریق KNX
خروجی های به هم پیوسته الکترو مکانیکی از تخریب احتمالی درایوها جلوگیری می کند
ایمنی اضافی در صورت استفاده در ترکیب با ایستگاه هواشناسی امکان پذیر است به عنوان مثال محافظت از کرکره دوباره یخبندان ، باد ، بارش

کیفیت مطلوب هوای اتاق از طریق تهویه اتوماتیک

تقاضا برای کاهش مصرف انرژی اغلب منجر به تهویه نامناسب در ساختمانهای عایق بندی شده امروزی می شود. کیفیت هوای اتاق با سطح مطلوب و مورد نیاز مطابقت ندارد.

تهویه طبیعی معمولاً یک روش موثر و کارآمد برای تبادل هوای اتاق “استفاده شده” و بهبود کیفیت هوای اتاق است. اگر کیفیت هوا در اتاق با سنسورها (دما، رطوبت، غلظت CO2) کنترل شود، می توان دریچه های تهویه را به طور خودکار و به موقع باز کرد تا اطمینان حاصل شود که کیفیت هوا در یک محدوده راحت نگه داشته می شود.

محرک های کرکره / پرده برای کنترل عناصر تهویه مانند موارد ایده آل هستند

  • فلپ های تهویه
  • دریچه های سقف ، نورگیرهای سقفی
  • پنجره ها ، درها و دروازه ها

تشخیص خودکار سفر

زمان کار با درایو های متصل را می توان به راحتی با ویژگی تشخیص خودکار سفر تعیین کرد. در هنگام راه اندازی باعث صرفه جویی در وقت می شود. علاوه بر این، علاوه بر این، جبران تغییرات مربوط به آب و هوا دوره ای و طولی با کرکره یا کرکره اطمینان داده می شود. موقعیت دقیق پرده ها / کرکره را با استفاده از کنترل متناسب با موقعیت خورشید تسهیل می کند.

عیب یابی

پیام های تشخیصی پیشرفته را می توان با محرک کرکره رولی / پرده صادر کرد. به ویژه هنگام راه اندازی یا در صورت بروز خطا بسیار مفید هستند. به عنوان مثال، در صورت قطع شدن منبع تغذیه درایو، امکان شناسایی و سیگنال دهی وجود دارد.

کپی و تعویض

این عملکرد اجازه می دهد تا تنظیمات پارامتر یک خروجی با سایر خروجی های آزادانه قابل انتخاب کپی یا تعویض شود.

این کار در داخل دستگاه یا در ارتباط با چندین دستگاه امکان پذیر است. کپی و تعویض به ویژه در پروژه هایی که همه درایوهای نما به طور یکسان کنترل می شوند مفید است. این فرآیند را کوتاه می کند و با پارامتریزه کردن، منابع احتمالی خطا را کاهش می دهد.

ادغام در کنترل درجه حرارت اتاق

کنترل کرکره و پرده هوشمند و شبکه ای، نقش مهمی در مصرف بهینه انرژی ساختمان دارد. سطح نور خورشید در اتاق و گرم شدن آن به دلیل انرژی خورشید می تواند همراه با کنترل آب و هوا در اتاق کنترل شود.

عملکرد نرم افزار “کنترل اضافی” از گرم شدن ناخواسته یک اتاق جلوگیری می کند. پرده ها در زمان مناسب بسته می شوند. کنترل پرده می تواند به طور فعال در کنترل درجه حرارت اتاق نقش داشته باشد، یکی از نیازهای اجرای ساختمانهای با کارایی بالا مطابق با استاندارد EN 15232.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *