خانه هوشمند KNX, کلیات هوشمند سازی ساختمان KNX

معماری و رسانه های ارتباطی در توپولوژی خانه هوشمند KNX

توپولوژی در خانه هوشمند KNX ، توپولوژی در هوشمند سازی ساختمان KNX ،

معماری در توپولوژی خانه هوشمند KNX

سیستم غیرمتمرکز

KNX یک سیستم غیرمتمرکز است ، این بدان معنی است که دستگاه های در توپولوژی خانه هوشمند KNX:

  • به صورت جداگانه پیکربندی می شوند
  • به طور مستقل کار کنند

مهمترین مزیت یک سیستم غیرمتمرکز این واقعیت است که در صورت بروز مشکل در یکی از دستگاه ها ، فقط آن دستگاه تحت تأثیر قرار می گیرد و نه (لزوما) بقیه تاسیسات.

دستگاه ها و اجزاء ها در توپولوژی خانه هوشمند KNX

تاسیسات KNX مجموعه ای از دستگاه ها است.

هر دستگاه KNX حداقل دارای یک نقطه داده (DP) است. یک نقطه داده در KNX “” Group Object یا کوتاه “Object” نامیده می شود. یک اجزاء گروهی به عنوان مثال رله یک محرک سوئیچ می باشد.

این بدان معنی است که تاسیسات KNX نه تنها مجموعه ای از دستگاهها بلکه مجموعه ای از اجزاء (گروهی) نیز می باشد.

پیوندهای مجازی در توپولوژی خانه هوشمند KNX

یک تابع ساختمان KNX مجموعه ای از اجزا گروهی است که عملاً با هم مرتبط هستند. هر یک از این پیوندهای مجازی یک آدرس گروهی نامیده می شود.

فقط اشیا با طول داده یکسان می توانند از طریق یک آدرس گروه باهم، هم گروه شوند. مجموعه ای از اجزاء گروهی که از طریق همان آدرس گروه به هم متصل شده اند، گروه نامیده می شود.

در یک گروه حداقل باید یک جزء خروجی و یک جزء ورودی وجود داشته باشد

یک جزء ورودی:

مقدار آن از طریق یک تلگرام از اتوبوس حاصل می شود

بعنوان مثال نشان دهنده رله یک محرک سوئیچ است.

یک جزء خروجی:

مقدار آن از طریق تلگرام به اتوبوس ارسال می شود.

بعنوان مثال نشان دهنده دکمه فشار

رسانه های ارتباطی در توپولوژی خانه هوشمند KNX

هوشمند سازی ساختمان ( بی ام اس ) ،توپولوژی KNX در هوشمند سازی خانه ، KNX در ساختمان خوشمند، KNX در خانه هوشمند knx

جفت تابیده (TP1) در توپولوژی خانه هوشمند KNX

TP1 اولین رسانه ارتباطی KNX بود که به معنای واقعی کلمه یک جفت سیم تابیده است، هسته = 0.8 میلی متر مربع و 5 پیچ خوردگی در متر است.

اساس ترکیب برای یک بخش TP1، یک چکTP1 است.

طبق تعریف، یک بخش هر تجهیزاتی است که به صورت الکتریکی به هم متصل شده باشد برای تأمین انرژی یک بخشTP1، چوک TP1 آن باید به PSU (واحد منبع تغذیه) متصل شود.

در KNX توزیع PSU با قاعده کلی اعمال می شود، این بدان معنی است که می توان از همان PSU برای تأمین ولتاژ در سایر بخشهای TP1 نیز استفاده کرد، مهمترین نیاز برای PSU اطمینان از عدم استفاده بیش از حد ظرفیت آن است.

انواع PSU (ظرفیت): 160 میلی آمپر، 320 میلی آمپر، 640 میلی آمپر، 960 میلی آمپر، 1280 میلی آمپر

نرخ انتقال : 9600 بیت در ثانیه

خط تغذیه (PL110) در توپولوژی خانه هوشمند KNX

PL110 به منظور ارائه راه حل برای پروژه های (بازسازی) با نیاز به استفاده از کابل کشی برق شبکه نصب شده به عنوان شبکه معرفی شد.

دستگاه های PL110 از کابل کشی برق متداول به عنوان رسانه ارتباطی استفاده می کنند.

یک دستگاه PL110 تنها در صورتی می تواند با دستگاه PL110 دیگر ارتباط برقرار کند که متعلق به همان دامنه PL110 باشد. دامنه PL110 مجموعه ای از دستگاه های PL110 با همان آدرس دامنه PL110 است. آدرس دامنه PL110 یک پارامتر دستگاه PL110 است که می تواند از طریق ETS تنظیم شود. تاسیسات KNX می تواند شامل چندین دامنه PL110 باشد.

بین یک تاسیسات KNX حاوی دستگاههای PL110 و شبکه عمومی، یک فیلتر باند توقف نصب می شود. فیلتر باند توقف اطمینان حاصل می کند که تلگرام PL110 از نصب KNX به شبکه عمومی ارسال نمی شود و بالعکس.

نرخ انتقال: 1200 بیت در ثانیه

KNX IP در توپولوژی خانه هوشمند KNX

هدف KNX IP ایجاد ستون فقرات عملکردی بین مناطق یا خطوط TP1 و دسترسی به سایر شبکه های IP است. به این ترتیب می توان از شبکه های LAN و همچنین اینترنت به منظور مسیریابی یا تونل تلگرام KNX استفاده کرد. بنابراین روترهای IP می توانند (بررسی توسط تولیدکننده) همچنین به عنوان گزینه ای برای جایگزین رابط های داده KNX USB / TP1 عمل کنند.

یک تاسیسات KNX در اصل می تواند برای 100٪ از دستگاه های IP KNX وجود داشته باشد، اما این مفید محسوب نمی شود.

برای اتصال دستگاه های IP KNX می توان از هر کابل استاندارد IP و / یا تجهیزات استاندارد IP استفاده کرد.

فرکانس رادیویی (RF) در توپولوژی خانه هوشمند KNX

از آنجا که هیچ سیم کشی در تاسیسات دستگاه های RF وجود ندارد، کاملاً آسان است و بنابراین، به ویژه برای دکمه های فشاری، به عنوان یک توسعه مفید برای TP1 در نظر گرفته می شود. در اصل یک تاسیسات KNX می تواند به طور کامل در خارج از دستگاه های RF وجود داشته باشد، اما این امر خصوصاً برای محرک ها مفید تلقی نمی شود.

یک دستگاه RF فقط در صورت متعلق بودن به همان دامنه RF می تواند با دستگاه RF دیگر ارتباط برقرار کند. دامنه RF مجموعه ای از دستگاه های RF با همان آدرس دامنه RF است. آدرس دامنه RF یک پارامتر دستگاه RF است که می تواند از طریق ETS تنظیم شود. تاسیسات KNX می تواند شامل چندین دامنه RF باشد.

تلگرام در باند فرکانسی 868 مگاهرتز (دستگاه های برد کوتاه) با حداکثر توان تابش 25 میلی وات و نرخ انتقال 384/16 کیلوبیت بر ثانیه منتقل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *