کلیات هوشمند سازی ساختمان KNX, خانه هوشمند KNX

اتوماسیون چند منظوره اتاق – کنترلر اتاق

مستر کنترلر اتاق در هوشمند سازی ساختمان

کنترلر اتاق

کنترلر اتاق برای کنترل اتاق بصورت پکیجی برای یک کنترل چند منظوره ارائه می شود. از این کنترلر ها برای کنترل اتاق های هتل، اتاق های مهمان در ساختمان ها استفاده می شود.

کنترلر اتاق هوشمند سازی ساختمان room controller knx

اصل اساسی:

یک دستگاه در هر اتاق، یک کنترلر اتاق تنها عملکردهای اتاق را کنترل می کند. این اصل “یک دستگاه در هر اتاق” از نظر اقتصادی و انعطاف پذیری قابلیت KNX را فراهم می کند: با 4 یا 8 ماژول که به سادگی در دستگاه پایه قرار می گیرند، می توان تمام بارهای موجود در این اتاق (چراغ ها، پرده ها، گرمایش و غیره) را کنترل کرد.

امنیت اقتصادی از همان ابتدا

مفهوم نصب کنترلر اتاق، به ویژه مفهوم ماژول پلاگین ساده، فراهم کردن امنیت و قابلیت اطمینان است.

  • هنگام برنامه ریزی زیرساخت های یک ساختمان:

– این می تواند بدون داشتن اطلاعات دقیق از خواسته های کاربر بعدی انجام شود.

  • در حین راه اندازی:

– هنگامی که خواسته های کاربر تعیین شد، آنها با درج ماژول های ساده اجرا می شوند.

  • در حال اجرا در یک ساختمان:

– تغییرات در استفاده از اتاق به راحتی قابل اجرا است.

– تغییرات در مسیریابی کابل محدود به اتاق مربوطه است.

حفاظت از آتش سوزی با بهبود سیم کشی(گنجاندن ماژول ها در یک دستگاه)

کاهش قابل توجه سیم کشی همچنین باعث کاهش قابل توجه آتشسوزی بار می شود و در نتیجه ایمنی افراد و دارایی ها را بهبود می بخشد.

صرفه جویی در مصرف انرژی و نه در راحتی

از هر اتاق استفاده متفاوت می شود. وظایف مختلف ماژول کنترلر اتاق را می توان بر این اساس که فقط سه نمونه از عملکردهای خاص ساختمان که با دستگاه قابل اجرا هستند پیکربندی کرد.

بخش روشنایی

کنترل روشنایی مداوم تنها راه حل قابل تصور نیست. با کنترل سناریو های مختلف نور می توان سطح بالایی از راحتی را تأمین کرد.

پرده و کرکره غلتکی

آنها نه تنها سایه ای دلپذیر را فراهم می کنند، بلکه در استفاده مسئولانه از انرژی نیز کمک می کنند. کنترل های هوشمند نما، پرده ها را متناسب با موقعیت خورشید حرکت می دهد.

گرمایش / تهویه / تهویه هوا

کنترل شیرهای الکتریکی گرمایی روی رادیاتورها برای ماژول “محرک سوئیچ الکترونیکی” کنترلر اتاق مشکلی ندارد. تهویه نیز می تواند در این کنترل اتوماتیک ادغام شود.

Room Master

مستر کنترلر اتاق در هوشمند سازی ساختمان

 

Room Master یک دستگاه KNX با ترکیبی از ورودی و خروجی است. کمیت ها، داده های فنی و عملکردهای این ورودی ها و خروجی ها وارد می شوند، به طوری که کنترل کلی کلیه عملکردها در اتاق های دارای شخصیت زنده یا آپارتمان ها از طریق دستگاه انجام می شود. مناطق معمول استفاده از Room Master اتاق های هتل، اتاق های بیمارستان و همچنین آپارتمان های مسکونی در موسسات مراقبتی یا در خانه های مسکونی دانشجویی است. Room Master با طراحی جمع و جور خود کلیه نیازهای اساسی را برای کنترل روشنایی، گرمایش / تهویه مطبوع، کنترل سایه (کرکره، پرده با RM / S 2.1) و کنترل بارهای بیشتر از طریق پریزهای برق سوئیچینگ پوشش می دهد. افزونه های عملکرد در هر زمان ممکن است، به عنوان مثال دستگاه های کنترل روشنایی از طریق KNX.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *